f

2014-06-16



Småspiggen skall ju vara väldigt enkel att fånga men problemet för mig är att hitta ett bra fiskevatten. I lördags kväll stack jag ut för att kolla upp ett nytt tips. Jag körde dit och väl framme visade det sig att bäcken där småspiggen skulle finnas låg mitt inne i en hage där kossorna gick och betade. Stora landlevande däggdjur är inget jag normalt sett litar på men korna var långt bort så jag gick genom grinden och in i hagen.
Givetvis så ändrade sig detta så fort jag gick in i hagen och hela flocken med "kossor" kom springande. På närmare håll kunde jag se att det inte var några kossor utan tjurar. Tjurarna verkade inte särskilt aggressiva och det var ändå för sent för att vända om så jag gick vidare mot bäcken.

Så här såg det ut när jag kom fram till "bäcken".


Jag tittade frågande mot tjurarna och frågade tyst, är det här det finns småspigg? Är det här man skall fiska? Tjuren tittade tillbaka på mig med viss skepticism.


Äh, jag har fiskat på konstigare ställen även om detta nog är personligt lågvattenrekord. Jag såg att det rörde sig i bäcken men fiskarna där var väldigt skygga så jag riggade upp ett spö och gick undan en bit. Nappade gjorde det ganska omgående och upp kommer den här.


Suck. Storspigg igen. Kanske besöker jag bäcken igen i höst när det är lite mer vatten. Jag körde sedan tillbaka mot Göteborg för att fiska klarbult, hur det gick kommer i nästa inlägg...
Categories: ,

0 kommentarer:

Subscribe to RSS Feed