f

2014-08-30


Jag och Conny var ute på fiske idag, efter en del velande bestämde vi oss för att testa vattnen runt Orust. Min förhoppning var att fånga en skarpsill eller kanske en slätvar. Någon piggvar eller i alla fall lite makrill tyckte jag ju att absolut skulle få men fisket skulle visa sig vara riktigt dåligt idag.

Efter en stunds fiskande känner jag ett sill-pill. Usch, nästan för spännande. Är det som vanligt vanlig sill eller skulle det för ovanlighetens skull vara den för mig ovanliga skarpsillen? Upp kommer en....


.... vanlig sill. Jag nöter på med häcklan medan ett spö fiskas på olika djup agnat med stagg. Dagens andra och sista fisk kommer på häcklan den med. Det är en.....


...torsk. Något annat får vi inte. Det får bli nya tag nån annan gång.
Categories: , , ,

0 kommentarer:

Subscribe to RSS Feed