f

2015-04-22




Kör några bilder till på tejstefisken i brist på annat. Hade egentligen tänkt fiska nors ikväll igen... eller... "fiska nors", det låter ju som jag får nån nors. Det verkar ju vara helt omöjligt för mig. Det får ändå bli fler försök nu under norsleken dock även om det hela känns ganska meningslöst.

Om ni inte hängt med i mina norssatsningar så kan jag sammanfatta det som att det blivit en sjujäkla massa försök att fånga den här arten på krok men att inga har lyckats. Nu leker norsen i vissa sjöar och under leken samlas norsen i stora stim för att leka. I sjöarna jag fiskar i så simmar dom upp i ganska smala passager där det råkar finnas broar vilket gör att man kan stå och fiska på dom från dessa broar när dom stiger för lek.
Det hade varit bättre att fiska på dom längre ut, jag har gjort det några gånger och har då tappat en nors som studsade relingen ut. I brist på båt så får det bli från broarna. Det går, Hasse fick en nors när jag var med förra året. Vi vet inte om den verkligen högg eller simmade in i häcklan med öppen mun men det känns som det är värt att stå där och nöta nu när dom leker. Får se om det blir ett norspass imorgon.
Categories: ,

0 kommentarer:

Subscribe to RSS Feed