f

2015-04-06


Ikväll testade jag ett nytt ställe som såg bra ut på flygfotona. Resultatet blev väl sådär, inga spektakulära arter alls. Det började med att jag såg en liten (tändsticksasksstorlek) plattfisk som jag tyckte såg väldigt runt ut. Den ville gärna ha min räka och visade sig vara en rödspätta. Det var väldigt mycket (små) rötspättor på den här platsen. Nästa fångade fisk blev en sandstubb. Såg även ål, öring, rötsimpa och nån skrubba ute på sandbottnen. Tyvärr var sikten inget vidare där det var lite djupare så jag vände in igen och spanade på en del av stranden där det var mer stenar och såg ganska snart en stjärt som stack ut från under en sten. Det skulle visa sig vara fisken på bilden, en tånglake.

Inga ovanliga arter på den här platsen idag alltså, får se om den får chansen någon mer gång.

0 kommentarer:

Subscribe to RSS Feed