f

2015-08-13

Körde några timmars fiske med Hasse idag. Vi började bottenmeta och givetvis var arttävlingen igång. Hasse dominerade och plockade snabbt svart smörbult, stensnultra och vitling. Alla arterna på maggot! Själv velade jag mest och fiskade uselt. Gick över på flötmete och tappade en näbbgädda precis när jag skulle ta den med handen. Hasse fick bottennapp och tappade tacklet och då passade jag på! Stal både hans plats och agn och kontrade till 2-3 via svart smörbult och stensnultra. På slutet lurade jag även upp en skrubba.

När der mörknade fortsatte vi med vadarfiske. Vi testade en ny vik på Amundön. Gav inget superintressant. Rödspätta, ål, sandstubb, lerstubb och världens första vadarfiskade näbbgädda(se bild)?

Jag ledde länge arttävlingen men i sista sekunden fick Hasse en näbbgädda alltså och tävlingen slutade rättvist oavgjort igen! Andra gången på raken det blev oavgjort.

Hur som helst en trevlig fisketur med iaf några småkul arter!

Categories:

0 kommentarer:

Subscribe to RSS Feed