f

2015-08-17

Smaka på den rubriken! Igår var nämligen jag och Arvid och metade i Göta Nordre Älv. Vi kände båda vi behövde lite luft inför arbetsveckan, vad som skulle fiskas var mindre viktigt. På väg till fisket så laddade vi med Rhapsody of Fire på maxvolym, ingen dålig start för ett metpass

På första platsen fick vi bara mört även om det var i okej medelstorlek. Ett platsbyte när vi tröttnat på mörtarna resulterade i en björkna till mig. Givetvis innebar det att arttävlingen var igång (eftersom jag ju nu ledde). Arvid fick först kämpa lite med björknorna men fick till slut arten. Vi hade sett några löjor plocka insekter på ytan och det blev mitt nästa mål, trots att Arvid "råkat" kasta i mitt bröd i älven (givetvis för att sabotera...) kunde jag lyfta in dagens tredje art samtidigt som Arvid får en gers på feederfisket.

3-3 blir snart till 3-4 då Arvid fegt stjäl mitt agn och kopierar mitt framgångskoncept med löjan. Sedan följer för mig en desperat jakt på gers då mörkret faller. Arvid plockar gers i varje kast och skrattar lika rått varje gång. Jag tror det blev 8 medan jag inte får nån. Tre gånger är jag säker på jag har arten men det är björknor alla gånger. Till slut får jag ge upp och erkänna mig besegrad. Konstigt att man kan missa gers så.

0 kommentarer:

Subscribe to RSS Feed