f

2009-09-29


Tog en snabbtur ner till stället där jag trodde det borde finnas sandstubb efter jobbet. Då det blåste från nordväst passade det stället perfekt samtidigt som det brukar bli väldigt klart vatten vid den vindriktningen. Efter en stunds trilskande kunde jag kroka av art nr 49. Just det - sandstubb! Äntligen. Har fiskat och letat på flera ställen men det har bara blivit lerstubb, bergstubb och små svarta smörbultar.


Här får den simma lite i fotoakvariet för att visa upp sina fenor.


Årets 6:e nya art. Gött mos!

Trodde ett tag jag hade fått två nya arter men det visade sig med största sannolikhet vara en minimal rötsimpa. Har inte fullt ut analyserat bilderna på den ännu så jag håller dörren på glänt där. Förutom det blev dessa arter fiskade jag på en nålfisk av något slag som helt klart var intresserad av betet men antagligen var det för stort för fisken.
Dessutom fångade jag en liten plattfisk som jag ett tag hoppades var en slätvar. Den var lite rund i formen men det visade sig antagligen vara en rödspätta (om nu inte små exemplar av skrubbskädda har samma knölar på huvudet som rödspättan har).

Categories: ,

2 kommentarer:

Åsmund Isaksen sa...

Grattis med ny art! 51 to go nå! :)

Patrik sa...

Tackar tackar, snart hälften nu. Nr 50 får gärna vara lite större.

Subscribe to RSS Feed