f

2009-09-09

För något år sedan hörde jag ett svagt rykte om att det skulle finnas regnbåge* i en sjö någonstans i Kungälv*. Vilken sjö det var fick jag aldrig reda på. Efter lite efterforskningar där jag tittade på passande miljö för den här fisken så kom jag fram till en sjö som jag gissade på det skulle kunna vara - Xtjärn*.

Häromdagen på jobbet fick jag reda på att en kollega bodde i Kungälv*. Jag frågade honom om han kände till Xtjärn* och om det eventuellt kunde finnas regnbåge* där. Han hade ingen aning men skulle fråga sin granne som var något i stil med ordförande i en lokal fiskeklubb. Visst stämde det, det var i Xtjärn* som regnbåge fanns. Grannen hade själv varit med och planterat in fisken. Bingo! Inte nog med detta, jag fick även fisketillstånd i sjön på köpet.

Funderar på att göra ett test redan till helgen.

* Kungälv, regnbåge och Xtjärn är alla egentligen något helt annat :)

Blev ett väldigt hemligt inlägg detta men jag hoppas kunna presentera en bild på fisken i fråga inom en snar framtid.

0 kommentarer:

Subscribe to RSS Feed