f

2010-05-04

Nu borde det snart vara läge för fiske efter havets giganter så som klarbultar, dystubbar, tångsnällor och diverse andra nålfiskar.

Har kikat lite när jag varit nere vid havet men ännu inte sett någon fisk förutom skrubba och öring. Annars brukar det vara bäst läge nu på våren då vattnet är klarare innan algerna vaknar till liv. Fiskar i den här storleken fiskar man inte i blindo. Det är lite svårt att känna när dom nappar nämligen :)

Som jag nog skrivit innan är jag sugen på att försöka mer på nålfiskar (havsnålar, kantnålar och tångsnälla) i år. Jag tror dock jag måste hitta mindre krokar, storlek 32 kan nog vara för stort.Vågar inte ens tänka på hur svårt det kommer vara att knyta en ännu mindre krok på linan dock. För att få linan genom kroköglan på mina 32:or krävs 0,10mm lina som klipps snett för att den skall gå igenom. Att sen få på agnet är minst lika svårt.

2 kommentarer:

joacim.naslund sa...

Hej. Det kanske går att limma fast kroken på linan med superlim? Fisken lärju knappast väga så mycket att kroken lossnar... Men det kanske är fusk...?

Patrik sa...

Jag har också funderat på det, kan nog vara lite pilligt att få dit kroken men det borde fungera. Men ja, lite fegt är det :)

Subscribe to RSS Feed