f

2010-05-15

Men tyvärr inte för mig. Norsen på bilden är håvade av några som stod brevid mig.

Några timmar innan det mörknade började jag fiska en bit utanför själva stället där norsen leker (?) där det borde stå en hel del nors samlade. Man brukar också kunna se fisk i ytan här men idag var det stendött. När det sedan började mörkna ställde jag mig brevid håvfiskarna.
Jag hade en del försiktiga napp och jag antar det var nors. Tyvärr hade jag glömt både ficklampan hemma samt förbereda tillräckligt små krokar och att pilla med minikrokarna i mörkret funkar inte.

Det var mest napp på hel maggot och nappen avtog när jag klippte ner maggoten. Nappen slutade även när det blev kolsvart ute trots att fisken var kvar. En liten självlysade pärla, krok i storlek 32 samt en liten liten maggotbit hade nog fungerat bäst. Hade jag haft dessa saker hade det nog blivit nors idag. Det får bli nästa gång.
Categories:

0 kommentarer:

Subscribe to RSS Feed