f

2010-09-08

I och med sandkryparen är årets nya-art-mål uppnått (6 st nya arter). Innebär detta att jag inte kommer jaga fler nya arter i år? Nej givetvis inte. Däremot kommer det kanske bli färre stora långväga artsatsningar, vi får se vad som dyker upp. Jag hoppas fortfarande komma ut en sväng på Öresund i år. Och där kan det lätt smälla på nya arter.

Jag har lite andra fiskar som jag saknar foto på som jag vill fånga. Förhoppningsvis kan det bli lite fiske efter dessa arter i år medan andra får vänta till nästa år.

Benlöja - Har inga säkra platser för löja och det bär emot lite att enbart åka iväg för att fiska löja för att få ett foto. Verkar fångas bra med löja i Nordre Älv.

Bleka - Hade hoppas få en under makrillfiske eller liknande i år men det sket sig. Är väl bara förhoppningsvis en tidsfråga innan man får en.

Id - Den här får nog vänta tills på våren. Då finns det säkra ställen.

Tånglake - Här har jag en bra plan. Hade hoppats kunna fiska efter dessa i veckan men den östliga vinden ställer tyvärr till det.

Ål - Får man ju bara fiska på vissa ställen men ibland hugger dom ändå. Jag kommer ihåg att jag har fått ett par stycken under laxfiske i Ätran t ex.

1 kommentarer:

Haze sa...

Det är bara att gratulera! :D

Subscribe to RSS Feed