f

2010-09-28

Imorgon hade jag hoppats på att kunna hänga på Marran i jakten på en ryggstrimmig pelamid. Tyvärr kunde jag inte ta ledigt från jobbet och får följa fisket från bänken istället. Eventuellt kör jag ett dock frest till helgen istället kombinerat med tobisfiske.

Det skall dock bli grymt intressant att se hur det går för Marran, misstänker det kommer komma upp en rapport på hans blogg imorgon kväll. Jag känner till hans upplägg och den verkar klockren. Trots detta är jag tveksam på hur stor chansen är att han får en. Hade fiskarna som fångades i fredags tagits på någon annan plats än just i närheten av Ringhals kylvattenutsläpp hade jag trott det varit världens flaxfångst när fångstmannen kommit in i ett bonitostim och att detta stim nu är långt borta. Nu finns helt klart chansen att dom är där av en anledning - att det varmare vattnet håller dom kvar.

0 kommentarer:

Subscribe to RSS Feed