f

2011-06-04

Nyss hemkommen från dagens tur på Gullmarn och lagom mör och stekt efter en dag i solen. Dagens fiske skulle kunna sammanfattas med TORSK. Dels på grund av att den randiga sjökocken åter vann över mig genom att hålla sig undan den rackaren, men kanske framförallt på grund av all torsk som kom upp idag.

Till en början var det lite svårfiskat i vinden - det var inga 4 m/s som utlovat här inte, särskillt innan Conny började bemästra styrningen på hans nya elmotor som till slut visade sig vara riktigt smidig att använda för att hålla emot driften. Vi hittade ett ställe där det gick stim med torsk av en medelvikt jag inte är van vid så här inomskärs. Det skulle visa sig att det fanns sån torsk nästan överallt. Hoppas nu det kan vända och torsken kommer tillbaka! Jag fick nöja mig med mindre torsk idag medan Conny och Tobbe tog dom lite större.

Det här var väl min bästa fisk idag, en rötsimpa på 350 gram. Att det skall vara så svårt med dom sista 50 grammen?

En som inte tyckte det var särskillt svårt var Tobbe som plockade en som vägde in på exakt 400 gram vilket precis räcker till för att regga den.

Det skulle visa sig att detta var Tobbes dag, mer om hans fångster kommer någon annan dag. Har massvis med foton jag inte orkar lägga upp nu, jag tror vi fick bilder på alla dagens fångade arter som var: torsk, rötsimpa, glyskolja, skrubbskädda, sandskädda, rödspätta, näbbgädda, öring och makrill.
Categories: ,

2 kommentarer:

Haze sa...

Jäklar! Riktigt fina rötsimpor, en bit över fiskeliga rekord ;)

Synd att du inte fick någon randig :( men det blir väl fler satsningar snart antar jag? Jag och Adam hade ju turen att ta en på vårt andra besök i Gullmarn så helt ovanligt måste det inte vara ;)

Patrik sa...

Ja det får bli nya satsningar, jag hade gärna nött på hårdare på ställena som kändes heta för sjökock men det får väl bli någon annan gång. Ta dom från land verkar ju gå alldeles utmärkt det också :)

Subscribe to RSS Feed