f

2011-06-06

Tobbe krokar av en av turens större torskar.

Som sagt var det överraskande mycket torsk i en "fin" medelvikt. Visst, det är egentligen fortfarande bara yngelstorlek men det är i alla fall bättre än tidigare års 100 grammare.

Flera gånger var det torsk på alla krokarna.

Torskarna bjöd upp till fin kamp på lätta grejor, här Conny med en spinnfiskefångad...

....som spottade ut en svart smörbult som inte var så svart längre.


Givetvis fick torskarna simma tillbaka igen.

Det finns garanterat större torsk i fjorden, jag hade lite oflyt under fisket och tappade mina troligtvis bästa fiskar. Till exempel var det något större som drog rakt ner i botten (vilket kanske tyder på grov berggylta). En annan gång misstänker jag det var något som tog en liten fisk under uppvevningen.

Jag har hört flera som fått på något större under isfisket i vintras. Dessutom har jag hört talas om torsk på 5 kilo som fångats.

Har fler foton som kommer senare, tror det får bli en Tobbe special då han som sagt hade bra flyt och fick de flesta roliga fiskarna.
Categories:

2 kommentarer:

Haze sa...

Kul med så mycket torsk! Det pekar ju på en bra föryngring?

Patrik sa...

Hyfsade mängder småtorsk har det tidvis funnits innan också tycker jag men medelvikten har varit bättre i år. Hoppas jag har rätt!

Subscribe to RSS Feed