f

2011-07-28

Idag blev det lite guidning. "Art-Kjell" var nämligen sugen på att fånga en tjockläppad multe. Det kan vi väl fixa tänkte jag och vi bestämde en mötesplats. Väl på plats går vi ut och ser ett gäng multar direkt. I med bröd och några multar börjar äta med en gång. Efter någon minuts fiske tar en Kjells ytfiskade brödbit och någon minut senare kan vi håva en fin multe på 56 cm och 2925 gram.

Helt otroligt, ibland är det verkligen superenkelt det här fisket. Både jag och Kjell hade varit nöjda med att ens se några multar idag.
Categories:

3 kommentarer:

Haze sa...

Du vill inte guida mig och Adam någon gång?(multefrossa)

Haze sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Patrik sa...

Jomenvisst! Jag kan lämna 100% fångstgaranti på multe verkar det som :)

Skämtåsido kan jag alltid försöka.

Subscribe to RSS Feed