f

2011-07-03

Idag blev det fiske på en klassisk plats som de senaste 15 åren gett en del kul arter som bland annat piggvar och knot. Den vanligaste fångsten på platsen brukar dock bli skrubbskädda. Just skrubbskädda kom det bara upp en idag. Däremot fick jag en del sandskäddor i storlek som inte varit vanlig de senaste åren (brukar bara bli frimärken).

Sandskäddan på bilden trodde jag först var en skrubbskädda pga storleken och den mörka färgen men det var en väldigt tunn sandskädda som vägde in på 280 gram.

Vid 21-tiden dök Tobbe upp och med honom dog nappen på bottenmetet ut. Jag bytte till spinnfiske för att se om det var någon makrill hemma och det var det ju.

Den här makrillen fick bli någon kommande middag men en makrill räcker ju inte så långt så därför var det väldigt välkommet när Tobbe fick på något på sitt spinnfiske. Jag trodde givetvis det var en till makrill och gick över till honom för att assistera vid landningen (det är den officiella orsaken, helt sonika stjäla hans makrill är den inofficiella orsaken). Tobbe svingar in fisken mot mig och när den är några centimeter från mig ser jag att det inte är någon makrill utan en fjärsing.

Otroligt fina fiskar det där.

2 kommentarer:

Henrik sa...

Tjosan!
följer din blogg dagligen! =)

har du något bra tipps på en plats som kan vara kul o testa lite bottenmete ifrån land på? är så van vid att varit uppväxt med båd så har lite dålig koll på ställen ifrån land man kommer åt som kan vara intressanta o testa!

Patrik sa...

Kan inte säga jag har massvis med ställen. Det bästa är nog att kolla på ett sjökort och leta ställen som verkar intressanta. Ett specifikt tips är annars vid Tjörnbron, där är det nära till djupt vatten. I alla fall förr i tiden kunde man få massa kul där.

Subscribe to RSS Feed