f

2011-11-20


Jag hade egentligen tänkt åka till Tjörn för att göra ett försök på oxsimpa i helgen men fredagens och lördagens vind satte stopp för det. Igår blev det bara ett tiotal kast i Vallgraven efter abborre. Eventuellt hade jag något pill på jiggen men det ingen fisk blev landad.

Dagens fiske blev helt fantasilöst efter skrubba. Det var inget vidare fiske idag med fem landade skrubbor på någon timmas fiske. Det verkade som dom stod väldigt utspridda idag och jag fick aldrig igång dom riktigt.


En annan fiskare som var nere hade en grann skrubba liggandes på bryggan som jag frågade om jag fick väga. 770 gram vägde den i urblodat skick. Fisken var helt tom i magen och inte i den bästa konditionen så den hade nog potential att ligga över kilot. Det hade varit ett nytt personbästa för mig även i den konditionen den var nu.

Skrubborna jag fick var inte tillräckligt stora för att man skulle bli nyfiken och ta fram vågen.

0 kommentarer:

Subscribe to RSS Feed