f

2011-11-08

Storspigg i brist på småspigg
Häromdagen var jag ute och tittade till mitt småspiggställe igen. Efter många om och men fick jag till slut syn på en eller eventuellt två små fiskar. Jag misstänker det var småspigg men dom var grymt små så jag är långt från säker. Den fisken jag såg bäst var kanske 2-3 cm lång. Innan jag fiskar på stället vill jag helst se någon som är lite större då detta är i minsta laget. Jag funderar på att sticka dit när det är mörkt någon gång, storspiggen brukar vara lättare att få syn på när det är mörkt då dom brukar gå ytligt i stim. Kanske är det samma sak med småspiggen?
Categories: ,

2 kommentarer:

Haze sa...

Småspigg brukar smyga omkring på bottnen och nära växtlighet, ibland några stycken men ofta ensamma. De kommer dock simmandes om man doppar ner en liten liten lövmask och rycker försiktigt i linan. 3cm är inga problem att fånga på krok när det gäller småspigg.

Patrik sa...

Okej, låter som det bara är att fiska på då!

Subscribe to RSS Feed