f

2011-11-05



Som sagt, segt fiske var det. Första timman gav inget alls men efter ett tag fattade jag att det var fisk på plats som försiktigt försiktigt var framme och puttade på betet. Jag drog drastiskt ner på betestorleken och då släppte det lite. Idag ville skrubborna enbart ha ungefär en halv räkstjärt, för några veckor sen var det tvärt om då ville dom ha framdelen av räkan och gärna en stor bit.

Något superfiske blev det inte ändå men jag packade ihop efter dryga 10 skrubbor. Tyvärr var det nästan bara smått idag, alla fiskar låg nog på 200 gram förutom två som var runt 450 gram och så dagens roligaste fångst. En riktigt vild fisk som vägde in på 625 gram. Jag tror inte det var en ren skrubbskädda utan en blandning av rödspätta och skrubbskädda. Huvudet var mer åt rödspättans håll med dom klassiska benknölarna medan resten av kroppen kändes mer som skrubbskädda (dock helt glatt), väldigt svaga och få röda prickar.
Tyvärr blev det varken någon video på den eller några vettiga kort då kameran visst var felinställd.

Imorgon funderar jag på att köra ett dropshotfrest efter abborre. 

0 kommentarer:

Subscribe to RSS Feed