f

2011-11-09


Ikväll blev det en kort tur i mörkret för att se om det var några räkjagande skrubbor inne. Det var obscena mängder storspigg nästan överallt i ytan. Var man än lyste såg det ut som på fotot ovan.

När jag gick runt och letade skrubbor såg jag en del simpor. Jag bestämde mig för att försöka fiska upp varenda simpa jag såg. Vem vet, någon av dom kanske var en oxsimpa?


Det var det ju inte, som vanligt. Alla simpor som kom upp var rötsimpor, jag hade även några agntjuvar i form av svarta smörbultar på.


Någon stor skrubba såg jag inte heller. Den på fotot var kvällens största som lät sig luras av masken efter en stunds trilskande. Jag fiskade bara väldigt grunt idag då förhållandena var långt ifrån perfekta med en del vind och algblomning i vattnet.

Förutom arterna ovan såg jag ingen direkt spännande - torsk, sik och sill.

0 kommentarer:

Subscribe to RSS Feed