f

2015-06-03

16. Större havsnål (Entelurus aequoreus)
En nålfiskart som Marran alena kan fånga? Skämt å sido så verkar dom inte vara så svåra bara man stöter på någon. Det var jättelängesedan jag såg någon större havsnål. Men det kommer nog dyka upp en snart och då hoppas jag att jag har lämplig utrustning med lämpligt agn nära.


17. Tobiskung (Hyperoplus lanceolatus)
Tobiskungen skall inte vara nån svår art att fånga. Jag har en plan och kommer antagligen att göra några pass efter den nu i höst 2015. Spinnfiske med mikrohäckla är planen. Verkar som man kan ha flyt och få kusttobis också under sånt här fiske och det hade ju varit väldigt trevligt.

18. Tungevar(Arnoglossus laterna)
Grabbarna på fiskeligan har visat hur man gör - fiska med levande stubb. Jag försöker göra det då och då och har jag bara lite flyt borde arten komma nån gång förr eller senare. Ingen lätt art dock.

19. Tångsnälla (Syngnathus typhle)
Här har jag en riktigt bra plan tycker jag. Såg flera nu i våras på ett ställe men hade inte rätt krok eller bete med mig. Hoppas kunna göra några riktade satsningar på arten nästa år eller någon annan vår. 

0 kommentarer:

Subscribe to RSS Feed