f

2015-10-03


Idag blev det först en kortare tur med Conny. Jigga abborre stod på schemat men det var trögt. Vi hittade lite mindre fisk som helst tog när jiggen låg nästan stilla på botten. Dagens största fisk blev den på bilden som vägde 820 gram.

Efter abborrfisket stack jag vidare mot en strand för att köra ett vadarpass i mörkret. Förhoppningarna var skäggsimpa.  Det gick väl sådär, ingen skäggsimpa och inga andra superspektakulära arter. Jag såg en piggvar (1-2 kilo) som inte var intresserad, en förmodad tångsnälla som var lika ointresserad samt en mini-tunga annars bara det vanliga. Körde samtidigt en arttävling mot Arvid så jag fiskade på lite allt möjligt. Arterna jag fick var rötsimpa, rödspätta, skrubbskädda, sandstubb och vitling. Vad Arvid fick vet jag inte ännu, väntar i skrivande stund spänt på resultatet men misstänker jag inte kommer vinna.
Categories:

0 kommentarer:

Subscribe to RSS Feed