f

2010-08-31


Blir tokig! Massa tånglakar men ännu mer snultror.

Uppdatering
Det var inte direkt ljuset som förstörde fisket utan dom extremt ettriga stensnultrorna. Tappade fort räkningen på alla tånglakar som smög omkring på botten men hann aldrig fiska. En gång lyckades jag få ner betet på botten på ett ställe som såg intressant ut utan att snultrorna märkte det. Då kom en tångräka och försökte dra iväg med agnet, det såg givetvis snultrorna och sen blev det huggsexa igen.

Måste klura ut nått sätt att undvika snultrorna, det bästa jag kommit på hittills är nattfiske. Men då är det ju desto mer krabbor och räkor och annat som kommer förstöra säkert. Jag såg ingen tobis idag.
Categories: ,

4 kommentarer:

Team Poseidon sa...

Hej Patrik!

Ville bara säga att jag länkat din blogg från vår liveblogg.

Mvh Patrik

Haze sa...

Jag brukar meta upp alla stensnultrorna på platsen sen är de inte så kaxiga längre :) ha dem i en spann tills du fiskar färdigt så slipper du nacka dem ;)

Patrik sa...

Haze, jag funderade på det igår. Blir en jäkla massa snultror antagligen men det är nog den bästa planen faktiskt. Jag tippar tätheten till 10 snultror per meter, 10 meter fiskesträcka kanske, blir till att kötta upp 100 snultror då.

Team Poseidon sa...

Hej igen skrev fel från vår hemsida.

Tight Lines!

Subscribe to RSS Feed