f

2010-08-18


Havsöring på bröd tagen under multefiske. Jag tyckte väl det såg ut som en konstig multe som var och kollade in brödet. Får se om det blir nån multe också. Jag fiskar vidare.

Uppdatering
Någon multe blev det inte. Såg några stim som simmade förbi. Jag hade fisk som var och åt av brödet innan jag fick öringen, trodde det var multe men nu är jag osäker. Verkar som de flesta havsdjuren börjar äta bröd nu efter all mäskning :) Tångräkor, stensnultror, svarta smörbultar verkar gilla det också. Jag kommer ihåg för några år sedan då det simmade runt massvis med vita räkor efter vi hade mäskat "lite" i någon vecka.

Öringhanen med början till antydning av krok och lätt lekfärgad fick förresten simma tillbaka trots att den troligen var godkänd.

3 kommentarer:

staale sa...

Haha! Der ser du!

Haze sa...

Hahahaha! Det var en konstig fångst Patrik x) Kul men konstig :)
/Hasse

Patrik sa...

Ståle, ja vad skall man säga..

Haze, jag var inte riktigt med på den :)

Subscribe to RSS Feed