f

2014-07-09


I söndags fick jag ett tips av Hasses före detta praktikant Rasmus. Jag fick ett mms med en bild på en småspigg. Givetvis frågade jag var den var fångad och fick den exakta positionen. Idag åkte jag dit. Väl på platsen började jag med att reka, jodå såg flera spiggar i den lilla pölen. På med mask och 5 sekunder senare har jag art nummer 75 i mitt fotoakvarium. Gött mos! Ibland är det lätt.


Jag fortsatte fiska lite och fick några till innan jag nöjde mig. Skönt att kunna bocka av den här arten efter en hel del misslyckade satsningar i andra vatten där småspiggen finns / skall finnas.


Småspiggarna var väldigt aggressiva men ville inte riktigt svälja kroken i storlek 32 ordentligt så det var lite pilligt att kroka någon. Att dom inte riktigt ville ta kan ju visserligen bero på att dom är väldigt små.

Hyfsad start på semestern, en dag semester hittills och en ny art.
Categories: ,

5 kommentarer:

Haze sa...

Fasen vad kul!! Antagonist på antagonist bockas av ;) Grattis, den hade du kämpat för!

Patrik sa...

Tackar! Ja det har varit en wild goose hunt känner jag lite. Många tips som kollats upp där jag säkert hade kunnat få den också men det har var väldigt enkelt och bra ställe.

Robert sa...

Grattis bara 25 kvar!
Om du fortfarande är ute efter mört så kryllade det av dom på svartmunnad smörbult platsen igår kväll.

Patrik sa...

Tackar Robert. Tack för tipsets också, behöver fylla på lite.

staale sa...

Herrejeremia. 75, du tar meg snart igjen :-)

Subscribe to RSS Feed