f

2014-07-03

Igår fiskade jag multe för första gången på riktigt. Jag var ute på lunchen och spanade och mäskade och när jag kom tillbaka efter jobbet tog det inte lång tid förrän jag såg multe som var framme och åt. Det var bara två multar och dom var allmänt stressade, det i kombination av att jag gjorde nybörjarmisstaget att vara för het på gröten resulterade i ett blankpass.

Jag har också uppdaterat 50-klubben med Nicklas Kolbecks 78 fångade arter. Gå in och läs genom att klicka här om ni är intresserade att se vilka det är. Jag efterlyser fortfarande fler fiskare som vill vara med. Har ni över 50 arter är det bara att höra av sig: 50klubben@artjakten.se .

När det gäller mitt eget fiske har jag inte riktigt bestämt mig än, vet inte om jag är så sugen på den långa bilturen, men det lutar ganska starkt åt en artsatsning imorgon. Det är en sötvattensart som jag skall försöka på i så fall, finns inte så många kvar som jag inte har fångat så att gissa vilken det är borde inte vara helt omöjligt.

Apropå artsatsningar så bör "Art-Kjell" vara ute på en riktigt spännande satsning nu - expedition nissöga. Skall bli väldigt intressant att höra rapporter från det fisket. Jag uppdaterar om jag hör något spännande från Kjell.

0 kommentarer:

Subscribe to RSS Feed