f

2014-07-29

Jag gjorde ett nytt försök på sik igår natt. Svårfiskat. Normalt sett brukar det inte vara några problem att få sik men nu har det gått lite troll i det. Tror att det till viss del beror på att sikarna är större och lite mer sluga än dom små som brukar vara där. Undrar om inte vissa börjar väga upp emot kilot av dom jag såg igår. Sen hade det nog varit bättre med typ maggot som agn även om mask, som jag körde med igår, brukar fungera.

Igår var dom mest framme och duttade på betet, två krokades efter jag gick ner enormt i krokstorlek samt testade lite olika agnstorlekar men båda klev av efter bara någon sekund.

Annars är jag bra sugen på någon artsatsning framöver. Bergsimpa eller tejstefisk kanske?
Apropå tejstefsk så jag en misstänkt sådan igår när jag fiskade sik, tyvärr hade jag precis packat ihop grejerna och var på väg hemåt när den kom simmandes i ytan.
Categories:

0 kommentarer:

Subscribe to RSS Feed