f

2014-07-15

Gårdagens harrfiske resulterade inte i någon harr. Det var inte helt oväntat, jag såg det mest som ett testfiske. Jag hade ett spö med mask i samtidigt som jag varierade med ett bombardaspö och flugspöt. Jag såg en del vak men vet inte om det var harr, några vak kom nog från harr men det som var inom kastavstånd var nog annan fisk.
Platsen var otroligt fin dock och vädret kan man inte heller klaga på. Jag fick inga bifångster förutom en storspigg jag håvade när jag vadade in till stranden igen (jag fiskade från en liten kobbe). Får se om det blir fler försök i år, fisket känns ganska svårt där. Man borde nog ha flytring och åka runt med flugspö för att ha ett effektivt fiske.
Vad nästa fiske blir vet jag inte riktigt men det kan nog bli någon tur både idag och imorgon.
Categories:

0 kommentarer:

Subscribe to RSS Feed