f

2015-03-08

Tog turen till Lidan idag för att premiärmeta. Visste det skulle vara blåsigt och jobbigt redan innan, nog tur jag var förberedd på det för det var svårt att se eventuella napp.


Ganska snart var det något som var på mitt ena spö som var agnat med mask. Fisken satt på en stund men sen släppte den och upp kom bara ett fjäll.

Jag fiskade på och dagens andra napp resulterade i ett nytt personbästa - en id på 1,7 kg och 53 cm.


Gött mos! Alltid trevligt med ett nytt personbästa. Fisket rullade på men för mig var det trögt. Jag hade något napp till men det var inget som ville fastna.

Det var fem andra där som hade bättre fiske, dom körde med bröd och satt på ställen jag egentligen hade velat sitta på. Vet inte om dom fick några riktigt stora men det blev ett par fiskar per person för dom verkade det som.

Skönt att få komma ut och rasta feederspöna var det i alla fall. Nu får det bli mer fiske på tapeten efter den här katastrofala fiskevintern.

Nästa större fiske blir nog en artsatsning. Vad det blir får jag se. Kommer det någon lugn kväll så kanske det blir vadarfiske. Annars har jag lite andra funderingar. Vi får se vad det kan bli framöver. 
Categories:

2 kommentarer:

Unknown sa...

Så det var du som satt där. Tänkte nästan det! Fick ett bra gäng Idar med 2490gr som störst.
/Niklas

Patrik sa...

Aha det var ni som var så morgonpigga och hade tagit platsen jag hade siktat in mig på ;) Tänkte bara testa den platsen jag satt på först och sen gå nedströms men så blev ju den platsen upptagen också.

Gött med id på nästan 2,5!

Subscribe to RSS Feed