f

2015-03-16


Igår byggde jag klart min nya variant av vattenkikare. Min gamla var kanske något liten och hade dessutom börjat läcka lite samtidigt som den börjar bli lite repig i glaset. Den här nya består av en plastback där botten är utsågad och ersatt med en plexiglasskiva som är skruvad och limmad.


På ena sidan så finns en grund burk för att ha agn i eller liknande. Det finns även en självlysande lina som jag kommer använda till att säkra vattenkikaren i vadarbyxorna det finns även en spö/håvhållare.


Inuti vattenkikaren limmade jag fast två korkbitar som kan användas för att fästa lösa tackel eller kanske en piggvarsjigg i. Skyddsplastfilmen är kvar på glaset undertill på det här fotot.


Den andra kortsidan är lik den första med skillad att agnburken här är av djupare modell (livebaittank för pungräka kanske he he) samt saknar lina.

Hoppas den här kommer fungera bra och hålla tätt, planerar att ta premiärturen så fort jag vågar och limmet har härdat ordentligt. Fungerar den bra kanske man kan bygga ut med mer finesser så som lampor, ölhållare, stereo, pentry och trål?

3 kommentarer:

Haze sa...

Superhet!!!

Unknown sa...

Snyggt!
Vad använde du för lim?

Patrik sa...

Biltemas multibond. Det fäster inte jättebra på plast, jag slipade både plexiglaset och plastbacken på limytorna.

Subscribe to RSS Feed