f

2016-05-31


Hade en liten lucka idag så jag körde iväg för att fiska färna. Velade länge vad jag skulle satsa på, funderade på allt från paddtorsk via näbbgädda till guldfisk. Efter jag hade velat klart blev det alltså färna. Skönt att komma ut men lite väl varmt idag egentligen med bortåt 30 grader.


Färnorna var helt ok på hugget och det blev ett knippe. Inga stora men kul och spännande fiske på flytbröd.



Som vanligt kunde jag inte hålla mig från att fiska på lite mindre fiskar jag såg. Blev nyfiken på vad det var för art så jag bytte till mindre krok och satte på en maskbit. Stäm var den första om kom upp.


Tyckte det mer såg ut som löjor som simmade i vattnet så jag testade igen och mycket riktigt fanns det löja där.


Efter att jag hade fiskat av den sträckan som jag ville körde jag hemåt, nöjd med två nya arter på årslistan. Passade även på att testa en ny kamera, filmade lite med den och eventuellt kommer det en film på färnafisket framöver.
Categories: , ,

0 kommentarer:

Subscribe to RSS Feed