f

2016-06-26


Hann med ca 30 minuters fiske idag, slängde på makroobjektivet och greppade ett mikrofiskespö och smet ner till en hamn jag känner utan och innan. Resultatet blev en eller eventuellt två nya arter för årslistan. Det kunde till och med ha blivit roligare än så, för när jag satt där med mikrogrejerna och försökte lura en sill med en blank tanagokrok kommer en tångsnälla simmades. Tångsnälla är en art jag inte fångat. Hade hoppats på den skulle missta min blanka krok för en pungräka men tångsnällan visade inget som helst intresse och försvann ganska snabbt in under bryggan.

Det galna fisket som rubriken hänvisar till var dock inte detta mikrofiske utan det var galnare än så, jag fiskade i ett utlopp med frukt men mer om dagens fiske inklusive bilder en annan dag.
Categories:

0 kommentarer:

Subscribe to RSS Feed