f

2016-07-13

 
Smått sliten sarv
Idag kom jag ut på ett fiskepass. Funderade en stund på vad jag skulle fiska och kom inte på något som kändes jättelockande. Till slut föll valet på att förena nytta med nöje, fiska lite agnfisk.
Kom på att jag kunde förena nytta med nöje med en ny art för året - sarv. Så valet föll på en sjö där det fanns både sarv och mört.

Platsen jag ville fiska på var upptagen först så jag åkte vidare till en annan del av sjön. Där blev det ett gäng mörtar innan jag återvände till första platsen igen och kom ner lagom tills de andra fiskande fick en ganska grann abborre på vobbler. På den här platsen blev det nästan bara sarv och jag kunde ganska snabbt ta så många jag vill ha. Får se vad dom skall användas till men något kul fiske i sommar får det bli med dom.

Under den mesta tiden körde jag också med ett flötmetespö efter gädda/abborre. Såg aldrig något napp men när jag vevade upp för att packa ihop och studerade agnsarven så såg jag att en liten gädda varit framme och dragit i sarven.

Redo för infrysning

Categories: ,

0 kommentarer:

Subscribe to RSS Feed