f

2016-07-20


Igår kväll föll valet på lite blandat mete efter att jag hade velat en stund vad jag skulle fiska. Inga direkta förhoppningar eller mål mer än att få lite luft.


Körde med ett feederspö med mask som agn och ett flötmete med död sarv som agn. Flötmetet sket sig ganska omgående då jag lyckades klanta mig på alla möjliga sätt igår. Fick till fantastiska trassel, tappade krokar och sänken, slängde bort sarvarna i utkastet mm. Lite synd för senare på kvällen var det en hel del rovfisk, tror både abborre och gädda inne och jagade mört. Hade varit trevligt med ett fungerande flötmete då.


Efter en stund kom det en kille och valde att pumpa och sjösätta sin gummibåt 2 meter från där jag stod när det fanns en hel sjö att välja på. Pumpen lät som en skadeskjuten spillkråka i varje pumptag, väldigt irriterande.


Stundtals högg småabborre och stundtals småbraxar.


Det sista mäsket jag hade använde jag inte till feedern utan mäskade upp ett område några meter ut från där jag var. Var intressant att studera mört och braxen som simmade och åt av mäsket.


Intressant och väldigt oväntat hur lång tid det tog varje gång innan braxarna upptäckte mina bottenmetade maskar som låg bland mäsket. Ofta missade dom maskarna helt under tiden dom var inne och åt. Det skulle vara intressant att göra om det testet med ett krokbete som stod ut lite mer och se om dom skulle hitta det snabbare.


Categories:

0 kommentarer:

Subscribe to RSS Feed