f

2017-01-30


Det börjar bli hög tid att titta på målen med det kommande fiskeåret.

Jag satte ju 0 nya arter som mål sist, i år siktar jag lite högre!

årmålfångade
200859
200956
201066
201156
201275
201345
201457
201556
201606

Just nu är inte artfiskesuget på topp och det känns inte riktigt som energin räcker till att planera långa artfiskesatsningar just nu men jag hoppas såklart på lite kul fiske under året och även kanske någon ny art. Jag höftar ut årets ett mål till 2 nya arter där jag hoppas den ena kan vara långa.

Sen får vi se om det blir som 2016 då allt stämde och nya arter östes upp eller om det kommer gå sämre. Snittet de senaste nio åren är 6,2 nya arter per år och de senaste fem åren 5,8 nya arter per år. Om fiskesuget maxas i kombination med att jag får tid över från annat så kanske det blir massa nya arter? Känner mig väldigt osäker på detta fiskeåret helt enkelt.

Målet med Fiskeligan får bli minst plats 7. Tror jag får svårt att få fler poäng än 2016 där.

Vad har ni läsare för mål i år?


Categories:

4 kommentarer:

Haze sa...

Mitt mål är givet i år, jag siktar på minst 7 nya arter. 100 ska det bli i år.

Det är några som känns givna för mig. Nissöga, blåkäxa, brunsnultra, havskatt, siklöja är fem som jag tror väldigt mycket på. Silverruda, skäggsimpa, bergskädda, bergvar, fyrtömmad skärlånga, bonito, havsabborre, mulle, tjockläppad multe och någon bonusart borde kunna räcka. Sedan är ju lubb, blåkäft och vitrocka möjliga om det blir riktigt djupt fiske.

/Hasse

Robert sa...

Kör en art per år. Lagom...

Unknown sa...

Mitt främsta mål inför 2017 är att fånga min första öring. Sutare är också en art som jag siktar på att fånga min första av!

enamatorfiskare sa...

Jag siktar och hoppas på 5 nya arter i år. Allt över det är en finfin bonus.

Subscribe to RSS Feed