f

2017-01-06

Då var det ett nytt år och dags att summera det gamla. Ett otroligt lyckat år sett till antalet fångade arter. Framförallt tack vare att artfisket blir mer och mer populärt och fler och fler arter knäcks men också tack vare en del flyt där vissa arter jag jagat länge slutligen bara högg.

Januari



Januari bjöd på två fisketurer. Båda blev till ett samma vatten där abborrpimpel stod på tapeten. Det blev ett knippe abborrar varav en var riktigt fin för den här tusenbrödrasjön.

Februari

I februari blev det faktiskt inget fiskat alls. Var ute en kväll och letade fisk men hittade inget att fiska på. Dock blev det en riktig storfångst i form av en dotter i början på månaden.

Mars
 I mars skulle årets första nya art komma men innan dess var jag ute och vadade. Det blev rödspätta, skrubba och sandstubb men jag såg även piggvar.


Årets första artsatsning, trots jag inte tänkt göra några artsatsningar kom sedan. Det var Lysekilsmaffian som knäckte sjuryggen och då gick det inte motstå att göra ett försök. När jag kom ner såg jag direkt sjurygg och det tog inte länge förrän jag fångat två stycken. Riktigt kul med en drömfångst jag bara svagt kunde hoppas på knappast innan. Visst har det  fångats en del sjurygg innan men det känns mest som bonusfångster.
Categories:

0 kommentarer:

Subscribe to RSS Feed