f

2017-01-14

Oktober

Inledde månaden med ett vadarpass i ett intressant område. Här skall jag lägga mer tid. Fångsten blev skrubba, sandstubb och rötsimpa men det skall nog finnas mer spännande fisk än så.


Oktober innehöll också en av de mest minnesvärda turerna någonsin. Jag och Kjell bestämde oss för ett nytt pass efter klorocka. Efter ha slagits mot pirålar så sitter den plötsligt där. Klorockan och art nummer 89. Har lagt massa tid efter den men det har inte velat sig av någon anledning.  Inte nog med det, en stund senare hugger en skarpsill och art nummer 90 totalt, årets 52:e art samt och sjätte nya arten för året är avbockad. Att få två nya arter samma fisketur när man har bortåt 90 arter känns väldigt speciellt.

Förutom dessa fantastiska fångster blev det en del fiskande efter skrubbskädda i Oktober. Tyvärr inga riktigt stora denna hösten heller.


November

November innehöll bara tre fisketurer. En vadartur efter skäggsimpa, en efter skrubba och en allmän tur i hemmahamnen. Sandstubb, skrubba, rötsimpa och svart smörbult var månadens skörd.

December



I december fick jag till lite fiske i Danmark. Det blev bara en fisk men det blev målarten - vit stör.
På hemmaplan fångades årets andra 45-cm skrubba, den här vägde 660 gram bara, synd den inte var i bra kondition. När året började ta slut så räknade jag ihop mina fångster och såg jag hade fångat 665 fiskar, gav mig ut på en vild jakt efter en till fisk så jag skulle sluta på 666 och fick till slut en rötsimpa. När jag sedan mera noga räknar ihop arterna ser jag att jag klantat mig med kalkylarket och dessutom missat en gers och hamnar på 668 istället. 
Categories:

1 kommentarer:

Haze sa...

Sjukt cool bild på klorockans öga, nu ser man fram emot sista delen O.o

Subscribe to RSS Feed