f

2011-05-18

Vimman var alltså årets tredje nya art. Årsmålet satte jag till fem nya och med en del planer på lager känns det som jag ligger helt ok till för att klara av det.
Härom dagen fick jag något som verkar vara ett kanontips på ett ställe för småspigg. Platsen ligger väldigt nära mitt jobb vilket givetvis är en fördel. Finns dom kvar borde det inte vara några problem att få en där.

Oxsimpa är en annan art jag troligen kommer försöka på inom en ganska snar framtid. Fiske nedåt Halland är planen. Kanske kombinerar jag det med annat fiske - laxfiske.

Lax är en annan art det "bara" är att nöta upp, kanske kommer den i år.

Guldfisk och gräskarp har jag några intressanta dammar jag vill reka och testa. En av dessa arter borde gå att få tycker jag.

Lägger man sedan till någon tur till Öresund (kolja, slätvar, lerskädda, fenknot, tobis mm..) eller Måseskär (långa, havskatt, mindre kungsfisk, tobis, skäggtorsk, pigghaj, etc..) så känns det nästan som 5 arter var lite lågt satt.

Eventuellt blir det innan detta ett nytt försök på nors, jag har en riktigt dålig plan på lager. Kanske fungerar den men då är frågan om jag ens kan med att räkna fångsten. Hur som helst bör jag få reda på om arten verkligen existerar eller om det, som jag ibland misstänker bara är ett sagoväsen.

3 kommentarer:

Adam sa...

Den där planen låter intressant:) Vad ska du göra! Kanske fästa en micro-långrev till spöt, tanken har slagit mig!:)
Du lär ju lätt komma upp i fem nya!
Hittar du bara småspigg så är den klar och oxsimpa likaså. Lax däremot är ju ett jävla nötande, jag fattar inte varför jag varje år står timme ut och timme in och på sin höjd lyckas få en eller två magra, mörka och sega laxar på en säsong! Hade jag lagt den tiden någon annanstans så hade det med största sannolikhet resulterat i något mycket häftigare! Så skit i laxen, tills du hittar ett smoltvatten:). Det är mitt råd!
Sen lär du ju få upp någon ströart! Ska helt klart bli kul att följa i alla fall! Hör av dig om du drar ner mot Halmstad!

Patrik sa...

Du får se fulplanen om den blir av, kan säga det rör sig om kanske inte helt "vild" nors hehe.

Jag tar gärna lite guidning på oxsimpaställena när det blir av!

Haze sa...

Mycket mycket spännande satsningar!

Subscribe to RSS Feed