f

2011-05-06

Ikväll blev det en liten tur med siktet inställt på tånglake eller något annat kul. Typiskt nog glömde jag agnet hemma men så jag fick börja med agnfiske. Det skulle visa sig vara lättare sagt än gjort, med jämna mellanrum dök en sik upp som skrämde småfisken. Till slut fick jag äntligen en storspigg som fick bli dagens agn.

Någon tångspigg eller annat kul varken fick eller såg jag på den korta tiden jag gick runt och lyste och letade. Däremot kunde jag inte hålla mig att fiska på en sik (troligen samma som var och skrämde mitt agn innan) som simmade förbi. Efter en kaotisk fight mellan båttampar och ett foto fick den simma tillbaka igen.

Det var rent allmänt ovanligt dött i vattnet. Storspiggen var hemma, även nån tångspigg och svart smörbult men annars inte mycket liv.
Categories: , ,

0 kommentarer:

Subscribe to RSS Feed