f

2011-05-21

Igår blev det alltså en tur till Marrans norssump där det som tur var fanns några fräscha norsar. Jag hoppade över planen att fiska i själva sumpen och la istället krutet på några timmars mete med norsen.

Jag hade hoppats på abborre över kilot men det var rejält trögt och på dom 4 timmarna blev det bara 3 hugg. Det första nappet bommades, troligen mindre abborre. På den andra fiskkontakten kände jag några klassiska abborrknyck som kändes som en mindre fisk men efter dessa var det bra motstånd. Jag hann tänka att detta inte alls är en liten abborre innan jag fattade vad som hade hänt.




En gädda (3 kilos kanske) hade alltså tagit abborren efter att abborren tagit norsen. Gäddan var inte krokad men hängde med ett bra tag innan den släppte. Jag hade kanske kunnat håva den men passade på att fota lite istället.

Abborren kom dock upp men inte i något vidare skick efter gäddtänderna.


Förutom den på bilden blev det en som var lite större (estimerad till runt 3 hekto) men alltså tyvärr inga stora den här gången heller.
Categories: ,

3 kommentarer:

skrap sa...

Taskigt läge för den Abborren!

skrap sa...

Men roliga kort blev det i alla fall.

Haze sa...

-Den som gapar efter mycket, mister ofta hela stycket!

Subscribe to RSS Feed