f

2011-05-09

Måste bara kontra Adams självutlösta grässtråfoton (fantastiska fiskar förövrigt). Jag försökte mig på intervalltagning på min brax jag fick i helgen. Det gick ju sådär. Skillnaden på min kamera mellan intervalltagning och självutlösare är att vid intervall så autofokuserar kameran mellan varje kort. I detta fallet blev det inte så lyckat med autofokus då jag hade lagt den på en planka mellan två grästuvor och vid första fokuseringen snurrade fokusringen på objektivet och kameran rullade iväg och fokuserade på grästuvan. Något jag givetvis inte märkte förrän efteråt.

Appropå vimma, jag funderar på om man skall göra nya försök till helgen eller satsa på någon helt annan art. Oxsimpa i Halland lockar väldigt, men samtidigt vill jag ha en vimma, frågan är bara om det är för sent.
Categories: ,

1 kommentarer:

Adam sa...

Hehe! Skönt att det är fler än jag som kan ta kort:)

Subscribe to RSS Feed