f

2012-01-05

Oktober
Skrubbskädda i håven

..och i handen

Abborrfisket gick som det brukar
Månaden inleddes med att jag och Kjell stack ut för att försöka på lerskädda i Gullmarn. Hela Gullmarn verkade väldigt trögfiskad under den turen, någon lerskädda blev det inte, knappt något annat heller så vi åkte in och nötte efter sjökock men det blev ingen sån heller.

Jag och Conny försökte på storabborre i en sjö där det fångats just en del stora abborrar. Mört gick hyfsat smidigt att få ihop men något vidare abborrfiske hade vi inte. Några smågäddor blev resultatet.

Förutom dessa fisken blev det inte så mycket mer bortsett från flera turer efter skrubbskädda. Det var helt okej fiske även om det inte kom upp några riktigt stora.



November

En av höstens / vinterns många stormar

Nya försök på abborre gav nya smågäddor

En av många rötsimpor som inte var oxsimpor

Skrubba blev det också på nattfisket
Skrubbafisket fortsatte under månaden med varierande framgång. Jag testade även ett nattpass där jag såg en hel del simpor, någon av dom kan ju vara oxsimpa (en art jag saknar) så jag fiskade på alla jag såg men det var bara rötsimpor.

Jag och Conny gjorde ett nytt försök på abborrarna och gäddorna i sjön men det verkar som den är nedlusad av smågäddor. Gången innan tappade jag två fiskar som kändes som om dom var i mycket bättre format men dom ville inte vara med den här gången alltså. Apropå abborre fick jag en sådan på dropshot i Vallgraven. 



December
Storm igen

Trögt abborrfiske

En lätt månad att sammanfatta, det räcker nästan med två ord; storm och abborrfiske.
I brist på annat (typ is) blev det mycket fiske efter abborre i Göteborgs kanaler. Abborrfisket var trögt med några enstaka fångade abborrar. Det mest spännande som hände var en stor fisk som tog svansen på min jigg, troligen en rejäl gädda misstänker jag men det finns ju lite av varje i kanalerna där inne.
Categories:

2 kommentarer:

Haze sa...

Som vanligt välskrivet och bra bilder! Väntar med spänning på femman!

Patrik sa...

Tackar tackar, 5:an blir statistik-nörderi av sällan skådat slag kan jag säga :)

Subscribe to RSS Feed