f

2012-01-28

Eftersom jag inte hade någon lust att sticka ut på någon okänd is så blev det en gammal vanlig sjö där jag fiskat mycket och känner till de luriga partierna. Jag testade däremot en ny ända av sjön jag inte fiskat så mycket i innan.

Mörka abborrar i sjön
Första nedsläppet gav abborre direkt och det skulle fortsätta. Det blev bortåt 30 abborrar i det andra hålet jag borrade. Efter att jag hade fått fyra stycken började jag rigga upp ismetegrejerna men som sagt hade jag glömt tafs och trekrok hemma. Skandal! Rotade rätt på några stora enkelkrokar som jag satte fast via beteslås direkt i flätlinan.

Nästan direkt började det ena spöt signalera för napp, smög dit och gjorde ett försiktigt mothugg och kände att det var en gädda där. Jag drillade den otroligt försiktigt med tanke på linan men kroken satt bra och jag kunde fota och återutsätta årets andra lilla gädda.

1,73 kg
Under tiden jag väntade på fler napp på metena (gärna abborre!) så pimplade jag och det fortsatte vara bra fiske ända tills det började snöa då dog nästan fisket ut helt. Några fler napp på ismetena blev det inte, men kul fiske idag ändå.
Categories: ,

0 kommentarer:

Subscribe to RSS Feed