f

2013-11-21

Åkte till Fladen Store (Björlanda fiske) efter jobbet för att handla lite lina. Gött art-tjöt med Robban och ny färsk lina blev resultatet. Kan rekommendera ett besök i affären om ni inte varit där, väldigt välfyllt på hyllorna.

Enligt YR skall det i princip vara helt vinstilla imorgon kväll och då är planen att jag skall passa på och kolla av några ställen inför framtida fisken. Samtidigt blir det att ha med ett spö såklart och lite olika tackel om jag skulle hitta något intressant att fiska på. Orkar jag tänkte jag organisera en liten tackelpärm så jag har tafsar med olika krokstorlek (typ från 32:or till 4:or tänker jag) för att snabbt kunna byta till passande krokstorlek om det skulle dyka upp någon kul art. Kanske en ringbuk, en sjurygg eller en skäggsimpa?


0 kommentarer:

Subscribe to RSS Feed