f

2013-11-22


Jag började med att reka lite nya ställen en bit söder om Göteborg. Mycket bommar, privata hamnar och lite fisk att se är sammanfattningen. På ett ställe såg jag en suspekt avlång fisk under en halv sekund. Jag vet inte vad det kan ha varit men det är inte helt omöjligt det var någon sorts skärlånga.

Efter att ha tröttnat på avstängda vägar och att inte komma fram till vattnet gav jag upp och fiskade på ett ställe jag varit massa gånger på innan. Många tångspiggar fanns det, jag kunde inte motstå att fiska på en och den högg ganska omgående. Annars massvis med storspigg, mycket simpor (rötsimpor allihopa troligen), svart smörbult och del skrubbor. Jag hade hoppats på någon större skrubbskädda men det blev bara små plattfiskar.

Imorgon blir det nog abborrfiske.
Categories: ,

3 kommentarer:

Haze sa...

Tångspigg!! Otroligt att den högg, det är för mig en omöjlighet!!

Patrik sa...

Bara komma hit så guidar jag upp en, fångstgaranti! :)

Robert sa...

Bommar, förbudsskyltar, parkeringsförbud etc.
Det är för mycket!

Subscribe to RSS Feed