f

2009-08-30

52 arter återstår innan målet är nått. Tänkte lista de 52 arter som jag tror är mest realistiska att fånga för att uppnå detta mål.

Avslutar med nummer 46-50.

Tejstefisk, Pholis gunnellus
Gissar att den här arten är vanligare än man tror. Skall vara nattaktiv vilket försvårar det hela lite. Jag fick tips om en plats i Lerkil där dom skulle finnas men hittar inte platsen på kartan. Svårighet 6/10.

Tunga, Solea solea
Tror tungan är vanligare än man tror men den är svårfångad. Nattfiske och att låta betet ligga still. Har gjort något försök men det blir alltid problem med krabbor och annat som stör. Största chansen är nog likt Hasse plocka en av modell mini. Svårighet 8/10.

Tångsnälla, Syngnathus typhle
Ytterligare en av nålfiskarna som man borde kunna ta. Svårighet 5/10.

Vimma, Vimba vimba
Borde inte bli några gigantiska problem med den här arten. Har ett ställe för vimma som jag hoppas kunna fiska av snart. Svårighet 4/10.

Vitrocka, Dipturus linteus
Fångas ju en hel del på djupet. Gäller bara att komma ut. Svårighet 8/10.

Sådär. Det blir 50 arter. Jag lämnar två arter lediga för bonusfiskar tror jag.

0 kommentarer:

Subscribe to RSS Feed