f

2009-08-02

Då var den årliga göstrollingen avslutad. Detta har blivit lite av en tradition, tror det är femte året vi är uppe. Förutom att traditionen kräver "gösskägg" brukar ofta den här turen vara präglad av någon sorts klantighet. En gång glömde jag i princip alla fiskegrejer och vi fick vända. En annan gång körde vi på grund (sandbank som tur var) i en desperat jakt på bra bilder av en simmande bäver.
Den här turen gick bättre. Dock hade vi en hel del strul med motorn i början (som försvann när polaren tog över rodret, mad skills hävdar han, bonnröta hävdar jag).

Resultatet blev sådär med två gösar på cirka 5 timmars fiske. Polaren blev utan fisk men jag fick en liten gös på ca 50 cm och den på bilden som vägde 1,75 (mad skills hävdar jag, bonnröta hävdar han).



Fisken på bilden fick smaka klubban. Har aldrig ätit gös vad jag kan komma ihåg och det sägs ju att gös är en bra matfisk. Storleken var ganska lagom också tyckte jag. Undrar förresten hur den fått skadan som syns på bilden. Fiskgjuse kanske? Såg flera idag.
Categories:

2 kommentarer:

Peter A sa...

Hehe gösskägg.. Hur smakade fisken då?

Patrik sa...

Inte ätit än. Den ligger i frysen.

Subscribe to RSS Feed