f

2009-08-11

Läser på Björlanda Sportfiskes blogg att det fångats en multe på 5210 gram. Det slår gällande rekord med 14 gram. Kul! Men tror det finns bra mycket större multar än så i vattnen runt Göteborg. Skulle bli förvånad om vissa multar jag sett väger under 7-8 kilo. De multar jag har haft flyten att fånga (största på 3750 g) har i vattnet sett ut som yngel jämfört med dessa grisar.

Annars går det fortsatt trögt med artjakten för tillfället. En tur till vid Vinga häromdagen resulterade i massa fjärsing och lite småtorsk. Blev överraskad av ett åskväder där ute vilket kanske inte var optimalt. Ett tag var det svårt att skilja himmel från hav - båda var ungefär lika blöta.

Skall se om man kan komma ut och testa piggvarsstället i dagarna. Annars har jag en plan för att fånga en ny art. Denna plan skall enligt säkra källor vara helt vattentät, därför har jag sparat den och satsat på annat i sommar men jag känner att det börjar bli dags för årets 5:e nya art.

Skall även försöka klämma in någon microtur i veckan. Saknar fortfarande sandstubben på listan. Trodde den skulle vara den enklaste smörbulten (förutom svart smörbult) att fånga men hittils har det bara resulterat i svart smörbult, bergstubb och lerstubb på mina ställen. Jag måste nog hitta ett nytt ställe. Detta fiske kräver i princip sol och lugnt vatten, man måste se fisken då det inte är helt lätt att känna när en 3 cm lång fisk nappar.

Categories:

0 kommentarer:

Subscribe to RSS Feed