f

2014-05-01

Vad är det som händer med fisket? Det kommer rapporer om skäggsimpor och ringbuk från Sverige. I Norge fångas det skäggsimpa och ringbukar också men även leopardbult, större havsnål och större kantnål samt grov slätvar och rejäla tungor. Nästan lite jobbigt att höra för en artfantast imorgon blir det nog fiske för att stilla fiskenerverna. Får se vad jag sticker ut på, det lutar väl åt ett försök på piggvar + mörkerfiske efter diverse senare. 

Passar på att lägga upp lite fler foton på tungan också samt en krabba som jag fick på kroken på senaste Gullmarnsturen, någon som vet vad det är?

Drömfisk för mig, otroligt häftiga fiskar!

En bit sandbotten i handen?

Vad är det här för krabba? Hade nog precis ömsat skal för den kändes mjuk.

Categories:

4 kommentarer:

Haze sa...

Maskeringskrabba eller kamouflagekrabba som jag kallar dem ;)

Haze sa...

För övrigt helt sjuka fångster på sistone :) Jag och Adam ska ut på äventyr imorgon :)

6Tant sa...

Du skall låta krabborna vara!

Patrik sa...

6Tant, haha förlåt. Den var felkrokad :)

Subscribe to RSS Feed