f

2014-05-25



Slätvar på bilden, tyvärr inte krokfångad utan håvad av Anders, som jag fiskade med idag. Jag såg den halvt nedgrävd på botten, fiskade på den en kvart och lät sen Anders försöka men den vägrade så vi håvade den för att titta lite närmre. 

Jag såg även en till slätvar i ungefär samma storlek men ingen av dom ville alltså ha varken mask eller räka. Jag såg även en liten tunga och massa mindre kantnålar. Annars var det de vanliga fiskarna. Mycket klarbult som jag försökte fiska på men hur får man en sån att hugga?!
Vi bröt upp då vinden hade tilltagit och det blev väl svårfiskat bland vita gäss.

Trevlig fisketur trots allt!
Categories: ,

2 kommentarer:

Haze sa...

Min erfarenhet är att slätvaren bara hugger saker i rörelse. Samma som tungevaren.

Patrik sa...

Försökte att röra bett så mycket jag kunde men svårt. Det har ju tagits slätvar på kikfiske så det borde gå även med mindre exemplar tycker jag. Skall nog göra ett test där på kvällen innan det blivit mörkt istället. Levande stubb som agn!

Subscribe to RSS Feed